Tendinte
Opinii
  • Robert-Anghel
    Robert Anghel
    Head of Digital, ING Bank Romania
    "Cea mai mare provocare a digitalului suntem ...noi. oamenii din digital. Gresim cand credem ca suntem specialisti. Ca suntem experti intr-un domeniu obscur pentru restul oamenilor, colegilor nostri. In era in care pana si Papa de la Roma isi pune selfie-uri pe Facebook inca credem ca doar noi, oamenii din digital intelegem digital. Si ne pierdem timpul in a sustine asta in loc sa invatam business. Si cum sa contribuim mai mult, mai eficient, mai valoros in business-urile noastre."
  • Stela-Toderascu
    Stela Toderascu
    Commercial Marketing Manager Romania & Moldova, Avon Cosmetics Romania
    "Cea mai mare provocare in marketing astazi este sa gasim echilibrul perfect intre comunicarea offline si online, acoperind toate touch-point-urile unde potentialul consumator ar putea interactiona cu brandul. O alta provocare este monetizarea contentului. Doar daca vom putea masura izolat impactul fiecarei actiuni vom sti ce livreaza cu adevarat si unde merita sa investim banii."
  • ramona-ciocodei
    Ramona Ciocodei
    Manager de Comunicare, McDonald's Romania
    "Cred ca provocarea digitala in 2016 este sa intri in lumea publicului tau, sa fii acolo unde este el, sa fii relevant, sa fii prezent si sa ii oferi experiente inedite. Provocarea este ca creezi o relatie, o legatura cu clientii dincolo de tehnologie."
  • alex_cernatescu
    Alexandru Cernatescu
    Group CEO & Co-Founder, Infinit Solutions Agency
    "Unul dintre citatele mele preferate este urmatorul: “The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn.” Alvin Toffler. Cea mai mare provocare digitala a oamenilor de marketing in 2016, si nu numai a lor ci si a noastra a celor din agentii, este aceeasi care era prezenta si acum 10 ani si va fi prezenta poate si in urmatorii cateva zeci de ani - aceea de a reusi sa invatam repede, sa ne dezvatam si mai repede si sa re-invatam “instant” sau in “timp real”. Provocarea este deci de a naviga intr-un mediu extraordinar de complex si dinamic, de la tehnologii pana la canale de comunicare noi, de a alege ceea ce e relevant cand e relevant, de a reusi sa imbinam automatizarea cu “atingerea umana" si de a reusi sa “uitam” in acelasi timp metode ce devin invechite chiar si dupa cateva luni, totul pastrand focusul si livrand rezultate. Si asta trebuie sa o facem in fiecare zi. Importanta intelegerii acestei provocari este data de faptul ca viteza cu care se desfasoara aceste procese nu este data de catre industrie, nici de catre branduri ci de o singura factiune - consumatorii."
  • mihai caluseriu
    Mihai Caluseriu
    Creative Director, Conversion
    "Romanii consuma mobile-ul intr-un ritm mult mai rapid decat reusesc brandurile sa tina pasul, iar aici intervine rolul nostru de marketeri in a livra mesajele optimizate pentru fiecare mediu cu scopul de a crea o experienta cat mai naturala."
  • tibor_gulyas
    TIBOR GULYÁS
    Innovative Technology Lead, POSSIBLE Games
    "Parerea mea este ca cea mai mare provocare pentru oamenii de marketing in 2016 este sa stapaneasca noile instrumente si platforme, in special Realitatea Augmentata si Realitatea Virtuala. Din ce in ce mai multe branduri investesc in aceste tehnologii, pentru ca daca le-ar ignora, ar risca sa fie percepute ca depasite."
  • Andras-Nagy
    ANDRÁS NAGY
    Project Director, POSSIBLE
    "Principala provocare, in 2016, pentru oamenii de marketing digital este reprezentata de VR, AR, jocuri si echipamente portabile. Este o zona de activitate incredibila, dar in care putini clienti investesc. Pentru a schimba acest lucru, agentiile trebuie sa ii incurajeze pe marketeri sa experimenteze si sa inteleaga modul in care clientii lor pot beneficia de pe urma acestor tehnologii."
  • Anca-Nuta
    Anca Nuta
    Identity & Communication Director, UniCredit Bank
    "In 2016 ar trebui sa "practice more what we preach". E foarte mult zgomot in online si la conferinte, insa in realitate se pune in practica destul de superficial ceea ce povestim ca facem sau ar trebui sa facem. De exemplu, vorbim de cativa ani - deja!!! - de "content marketing". Cati facem cu adevarat marketing de continut in Romania? Va spun eu: suntem putini. Tocmai de asta, pentru noi, imi propun ca offline-ul sa fie noul online. In comunicarea anului 2016, eu zic ca a venit vremea sa aliniem executiile si tonul vocii din digital cu cele/ cel din realitate, in special in brandurile de servicii. Trebuie sa ne concentram eforturile si sa le asezam pe un fir rosu care sa curga frumos. Si cu sens."
  • Cornel-Ilie
    Cornel Ilie
    Artist, compozitor
    "Provocarea din acest an cred ca este si mai mult orientarea crearii de emotie, de a spune povesti legate de produsul pe care il comunica. Pasul in 2016 cred ca este acela de a impinge utilizatorul sa iasa din online in offline, de a transforma utilizatorul intr-un PR temporar, de minut, pentru a crea autenticitate si nu doar volum de continut social media."
  • Cristian-Clita
    Cristian Clita
    Web and Digital Manager, IKEA South East Europe
    "Principala provocare pe care o vad este ca "viteza" cu care consumatorul se transforma este mai mare decat cea cu care companiile sunt obisnuite sa se schimbe. Indiferent ca vorbim despre update-urile sistemelor companiilor, fragmentarea social media, modificarea consumului de media, toate acestea sunt transformari care ar trebui sa ne faca pe multi dintre noi nu dormim prea lin noaptea."
  • Andrei Ungureanu
    Andrei Ungureanu
    Social Media Manager, The Coca-Cola Company
    "Provocarea oamenilor de marketing suna cam asa: Cum imbinam activitatile noastre de zi cu zi cu partea de inovatie astfel incat eforturile noastre sa aiba scala, continutul sa fie relevant pentru audienta, componetele campaniei si outputul agentiilor noastre sa fie integrat, "liquid and linked”, intelegem impactul acestor activitati. De ce? De aici pornesc discutii interne si cu agentiile noastre de genul: Cum se leaga propunerea asta sub conceptul sau ideea creativa a campaniei? Oare stim cum se face Snapchat? Twitch? Putem sa il folosim sau e doar o jucarie? Dar 360 video? Cum putem lucra impreuna cu vlogerii? Intelegem ca nu putem muta totul online pentru ca exista consum semnificativ de TV in continuare si cele doua nu se exclud? Suntem pregatiti sa facem programatic? Daca nu a functionat, ce am invatat din asta? Cum masuram?"
  • Claudia_Chirilescu
    Claudia Chirilescu
    Director general, Spoon
    "Provocarea este sa intelegem ca digitalul nu este un simplu canal, precum ziarele, spre exemplu. Forma digitala este modul in care interactionam, ne informam, ne relaxam, cream. Comparatia cu mediile traditionale poate merge mai departe, si putem spune ca Facebook-ul e un soi de Libertatea, YouTube un fel de TV care poate fi generalist sau tematic sau chiar un fel de radio, depinde cum il abordezi, Instagram un fel de revista, Snapchat un fel de BTL :).  Rog audienta sa inteleaga ca fortez aceste comparatii pentru ca vreau sa evidentiez faptul ca trebuie sa gandim abordari/ activari/ continut pentru fiecare directie digitala in parte. In fiecare platforma masuram altceva, pentru ca avem obiective diferite, asta pentru ca se consuma diferit. Daca facem video nu il punem la gramada in YouTube si Facebook si masuram views si cost/views si ne-am facut treaba si suntem experti in digital. La fel cu alte tipuri de continut/activari. Inainte sa propunem ceva, identificam platforma si ne gandim la constrangerile tehnice si la cum se consuma. Ne adaptam platformei integral, atat dpdv indicatori si obiective cat si dpdv continut. Cand vom intelege asta nu vom mai da spoturi radio in reviste si apoi asteptam raspuns de la urilizatori."
  • tudor-galos
    Tudor Galos
    Consumer Marketing Director, Microsoft Romania
    "As spune ca cea mai mare provocare digitala a anului este relevanta rolului de marketing. Conceptul de digital marketing dispare cu totul deoarece marketing-ul overall ca si concept nu exista la ora actuala fara componenta de digital. Deci marketerul trebuie sa isi demonstreze relevanta aliniind executia de marketing si metricile masurate la strategia si obiectivele companiei. Trebuie sa demonstreze ROI-ul incremental si ROMI-ul. Este usor sa arunci niste cifre in Excel si sa spui ca acesta este ROI-ul si ca in acest mod s-au atins metricile de business, mai greu este sa justifici cu o logica imbatabila aceste cifre. Pentru a o face marketerul trebuie sa inteleaga in detaliu business-ul companiei, piata, trendul pietei, concurenta, produsele etc. Digitalul joaca aici un rol cheie deoarece permite marketerului sa aiba date in timp real, insa ca aceste date sa genereze insights marketerul trebuie sa stie sa structureze aceste date, sa le analizeze si sa extraga informatiile cheie. Trebuie sa inteleaga big data, business intelligence, KPIs etc. Noul marketer este o combinatie intre business marketing si IT Geek. Si aceasta este marea provocare a anului 2016: cum demonstram intr-un mod imbatabil relevanta marketing-ului intr-o organizatie?
  • sorin-psatta
    Sorin Psatta
    Integrated Communication Director, BBDO Romania
    "Cred ca cea mai mare provocare digitala pentru oamenii de marketing din 2016 va fi sa inteleaga, sa invete si sa aplice performance marketing in strategia lor online (presupunand ca au una), in loc de a anunta agentiile, cum mult prea multi o fac in prezent, ca "vrem si noi un viral". Pentru ca degeaba creste altfel spectaculos "digitalul", daca nu cresc si utilizatorii comerciali ai acestuia odata cu el..."
  • Mikey-H
    Mihai HolhoȘ
    Video Blogger, DoZaDeHas
    “Omul de marketing e puntea dintre companie si consumator. Asa ca nu e suficient ca el sa isi cunoasca si intelega brandul daca nu isi cunoaste si intelege publicul. Deci cea mai mare provocare a omului de marketing in 2016, cred ca e sa ramana mai apropiat publicului pentru a putea comunica mai eficient mesajul brandului.”
  • vlad-popovici
    Vlad Popovici
    Managing Director, Kubis
    Provocarea in 2016 pentru orice marketer: gandirea integrata. E important ca toate agentiile specializate sa stea la aceasi masa pentru briefing-ul initial; in plus, deja incepe sa nu mai fie o exceptie ca agentia de digital sa dea ideea mare de comunicare. Integrarea este importanta pentru obtine o comunicare coerenta si eficienta, cu un buget si resurse optimizate.
  • dragos-stanca
    Dragos Stanca
    Managing Partner, ThinkDigital Romania
    "In putin timp, directorul de marketing va petrece mai mult timp in chestiuni tehnice decat directorul IT. Asadar, cea mai mare provocare a oamenilor de marketing, si in 2016, este sa se mentina relevanti intr-un context tot mai complex si mai dinamic. Automatizarea vanzarii si cumpararii publicitatii, explozia consumului media pe telefonul mobil si influenta pe care o va avea asupra industriei aparitia si explozia realitatii virtuale sunt doar cateva dintre lucrurile la care oamenii de marketing nu trebuie doar sa se uite, ci mai ales sa le inteleaga in profunzime. Altfel spus, cred ca motto-ul anului 2016 trebuie sa fie ceva de genul <understand tech or change your job>."
  • alex-negrea
    Alexandru Negrea
    General Manager, Social Smarts
    "Cea mai mare provocare digitala in 2016 este marketingul de continut. Din pacate, s-a vazut anul trecut cat de putine companii au deschiderea necesara sa isi construiasca propria platforma de continut, asa ca probabil vom avea provocarea asta si in urmatorii 2-3 ani. Este important pentru ca mesajul comercial, nesustinut de un articol relevant si util pentru audienta dorita, nu va mai impresiona pe nimeni."  
  • ela-moraru
    Elisabeta Moraru
    Industry Manager, Google
    "Provocarea anului 2016 cred ca este masurarea corecta a rezultatelor campaniilor de marketing. Consumatorul foloseste metoda sau device-ul cel mai la indemana, oricand, oriunde pentru a-si achizitiona produsele, serviciile dorite iar marketerii trebuie sa inteleaga toate semnalele date de diferitele audiente si sa-si bazaze deciziile pe baza acestor date inteligente."
  • Madalina-Marica
    Madalina Marica
    Brand Communication Director, Leo Burnett Romania
    "In 2016, provocarea oamenilor de marketing este sa se intoarca la brand, la esenta lui si, plecand de acolo, sa regaseasca placerea de a vorbi cu oamenii si, mai mult, de a le depasi asteptarile, de a le da ceva mai mult decat un discurs lacunar de brand, ceva chiar mai mult decat o poveste emotionala: utilitate, context si valoare."
  • Cristian-Ignat
    Cristian Ignat
    Fondator, Canopy
    "Cea mai mare provocare digitala, in 2016, este sa-i faci pe oameni sa vorbeasca despre tine. Storytelling-ul poate face diferenta aici si este putin exploatat in Romania. Nu te concentra doar pe vanzare, ci pe a atrage admiratori ai brandului! Un exemplu de astfel de campanie este cea a MAI, despre care, probabil, stie toata lumea. Mai ales ca, din comunicatul lor, si-au depasit obiectivele de <vanzari>."
  • Cosmin-Nastasa
    Cosmin Nastasa
    Managing Partner, Edge
    "Dupa ce in anii trecuti oamenii de marketing au experimentat felul in care fiecare dintre canalele de online contribuie la business, anul 2016 marcheaza necesitatea integrarii strategice a platformelor (social, display, ppc, afiliere) sub conceptul de audienta. Cu alte cuvinte, folosirea datelor intr-un mod automatizat creste performanta si consolideaza modelul de business oferit de online."
  • Marius-Lazarescu
    Marius Lazarescu
    General Manager, Today's
    "Cea mai mare provocare a marketerilor romani pentru 2016 este abordarea in mobile. Cum trimitem un trafic relevant de pe dispozitivele mobile si cum il convertim intr-un mod optim cu site-ul nostru ? - o intrebare care ar trebui sa ii preocupe pe marketerii romani in 2016. De ce?  Consumul de mobil a crescut semnificativ de la an la an, in 2015 studiile aratau ca petrecem 2.5 ore/zi pe mobil iar Google a anuntat ca peste 50% din cautari se fac de pe dispozitive mobile insa noi estimam ca mai putin de 25% din site-urile din Romania sunt pregatite pentru vizitatori de pe dispozitive mobile."
  • Laurentiu Dumitrescu
    Laurentiu Dumitrescu
    Managing Partner, Digital Star
    "E complicat sa castigi atentia oamenilor in mediul digital cu mesaje care sunt gandite pentru mediul offline. Oamenilor nu le pasa de advertising. In mediul online le este mai usor sa-l ignore decat in mediile traditionale. Un gand bun, bine spus in mediul online va castiga atentia oamenilor si ii va implica in distribuirea mesajelor pe care un brand vrea sa le transmita. Astazi exista mai mult advertising decat creierul uman poate procesa. Cand suntem supraincarcati cu mesaje le vom retine numai pe acelea cu care avem o legatura emotionala."
  • Traian-Nastase
    Traian Nastase
    Co-Fondator, iSense Solutions
    "In 2016, consumatorii se joaca de-a v-ati ascunselea cu brandurile. Brandurile sunt in pozitia celui care inchide ochii si numara, iar consumatorii sunt cei care se ascund si chicotesc ca niste copii nazdravani. In conditiile in care consumatorul se ascunde de publicitatea TV si, mai nou, incepe sa se ascunda si de cea online (prin instalarea AD Blockerelor), provocarea esentiala a specialistilor de marketing in 2016 este sa stie cum sa ii atraga atentia consumatorului modern prin mijloace alternative, sa il gaseasca oriunde s-a ascuns, sa ii dea o replica haioasa si sa faca brandul relevant pentru el."
  • Adrian-Enache
    Adrian Enache
    The MasterPlan Agency
    "Cel mai mare pericol in 2016 (si spun pericol, nu provocare) este sa continue abordarea pietei precum inainte de aparitia digital-ului. Astfel, brand-urile pierd constant business si target relevant (cresterea accelerata a ad blocking-ului). Rolul nostru este sa ne ajutam partenerii sa abordeze canalele digitale alaturi de cele traditionale in moduri cat mai creative, dar cu rezultate in business-urile lor. Asta inseamna sa ajutam utilizatorul sa nu mai vada publicitatea ca o agresiune, ci sa o perceapa ca pe o utilitate."
  • radu-ionescu
    Radu Ionescu
    COO Dentsu Aegis Network
    "Dilema anului 2016: consumatorii sunt mobile-first, advertiserii sunt mobile-last."
  • florin-grozea
    Florin Grozea
    Managing Partner, Hit Yourself Consulting
    "In 2016, folosirea platformelor mobile in marketing-ul digital nu mai e o optiune, este o obligatie vitala. Folosirea audientelor digitale ale liderilor de comunitati ("triburi") care au devenit lideri de opinie ("influencers") a ajuns in mainstream, iar triburile isi petrec majoritatea timpului cu ochii in smartphone-uri si tablete."
  • Katai-Robert
    Robert Katai
    Visual Marketer & Founder, Instagramology
    "Oamenii de marketing ar trebui sa-si scoata capul din ecranul laptopului si sheet-urile rapoartelor si sa inceapa sa aiba curajul sa experimenteze mai mult. Chiar si cu riscul de a esua!"
  • Alex-Dragan
    Alexandru Dragan
    Sr. Digital Marketing Specialist, WebDigital
    "Pentru WebDigital, 2016 inseamna o consolidare a relatiei cu partenerii sai. Consideram ca orice business care vrea sa inceapa sa se promoveze online trebuie sa porneasca la drum cu rabdare, obiective clare si un partener de incredere. Acest aliat poate fi o agentie sau o echipa interna specializata, cu experienta si knowledge. Odata stabilit traseul, se pot implementa mai usor campaniile care sa aduca rezultatele dorite."
  • alin-vlad
    Alin Vlad
    Director of Online Sales & Marketing, Heimdal Security
    "Am ajuns intr-un moment de saturatie atat de intens, incat consumatorul cauta in mod activ metode de a filtra/bloca informatii care-l bombardeaza la fiecare pas. Acest "zgomot" creat de marketeri slabi conduce la o sansa, dar si o provocare pt marketerii SMART: breaking through the noise."
  • Ionut Munteanu
    Ionut Munteanu
    Trainer & Managing Partner, WebDigital
    "2016 inseamna pentru WebDigital si echipa de specialisti un nou an dedicat performantei in Pay per Click Marketing. Campaniile de promovare pe Google, Facebook, Youtube, Instagram pe care le dezvoltam au la baza strategii de anduranta, de lunga durata, cu rezultate foarte bune, care imbine vizibilitatea in diferite medii online cu un ROI pozitiv. Ceea ce ne dorim este ca parteneriatul dintre agentiile specializate si ownerii de business sa fie de lunga durata astfel incat asteptarile sa poata fi corect calibrate, iar proiectele sa aiba timp pentru consolidare, analiza, optimizare si dezvoltare, necesare unei cresteri sanatoase."
  • Mugur_-Patrascu
    Mugur Patrascu
    Founder, Screen Native
    "In 2016, oamenii de marketing ar trebui sa isi construiasca sau sa isi adapteze businessul si inventarul digital la actualele fluxuri digitale. Sa isi construiasca coerent un flux de notorietate bazat pe continut si prezenta, sa isi defineasca corect si coerent fluxul de vanzare. Digitalul nu mai este doar un mediu de comunicare ci un mediu sistemic al afacerii."
  • cristian-china-birta
    Cristian China-Birta
    Blogger
    "2016 ar trebui să fie anul in care oamenii de marketing ar trebui sa se uite la ce urmeaza sa vina. Pentru ca inertia multor industrii face ca strategia pregatita acum sa fie implementata intr-un moment in care ea s-ar putea sa nu mai fie valabila. A anticipa acum modul in care digitalul o sa se schimbe inseamna sa fii pregatit maine sa te apuci de treaba."
  • Digital Marketing Forum aduce o serie de avantaje partenerilor, contribuind la pozitionarea brandului, determinand asocierea acestuia cu specificul evenimentului si oferind oportunitatea de a interactiona direct cu persoane importante pentru companie.